Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Produkce, spotřeba a výše daně z piva v zemích EU
Pernička, Lukáš
Pernička, L. Produkce, spotřeba a výše daně z piva v zemích EU. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Cílem této bakalářské práce je ověření existence státního protekcionismu tuzemské spotřeby či produkce piva v zemích Evropské unie. V práci byla využita nejvíce me-toda komparace, dále pak metoda interpretace, analogie nebo deskripce. Nejdříve jsem provedl sběr dat v podobě sazeb akcízů z piva, produkce piva a jeho spotřeby v jednotlivých zemích. Dále jsem pomocí korelačních a regresních analýz vymezil závislost spotřeby na výši daně a dále také závislost produkce na výši daně. Poté jsem výsledky vyhodnotil a vyvodil závěry. Prvním výsledkem mé práce je, že nee-xistuje závislost mezi spotřebou piva a sazbou daně z piva. Nelze tak dokázat exis-tenci protekcionismu tuzemské spotřeby piva. Dále jsem dokázal neexistenci závis-losti mezi produkcí a sazbou daně z piva. Protekcionismus tuzemské produkce piva v zemích Evropské unie také nelze dokázat. V závěrečné části mé práce jsem popsal možné příčiny mého výsledku. Při rozšíření zkoumané oblasti je možné získat lépe vypovídající výsledky.
Změny v odvětví pivovarnictví a jejich ekonomické dopady na malé české pivovary
Krestýnová, Martina
Diplomová práce se zabývá odvětvím pivovarnictví v České republice a jeho změnami, které měly vliv na vývoj malých českých pivovarů. Prostřednictvím Porterova modelu je provedena analýza odvětví zaměřená na pět konkurenčních sil, které tvoří potencionální konkurenti, vyjednávací síla dodavatelů, vyjednávací síla odběratelů, substituční výrobky a konkurenční rivalita. V souvislosti se změnami v odvětví pivovarnictví je rovněž posuzována tržní koncentrace. Následně jsou zkoumány změny spotřebitelské poptávky a jejich vliv na pivovarnictví a to zejména změna preferencí spotřebitele v podobě rostoucí spotřeby vícestupňových piv nebo rozbor aspektů při výběru piva. V návaznosti na zjištěné skutečnosti jsou popsány dopady těchto změn na malé české pivovary. V další části práce jsou pomocí ukazatele marže přidané hodnoty a ukazatelů rentability aktiv, rentability vlastního kapitálu a rentability tržeb porovnány hospodářské výsledky vybraných pivovarů.
Využití logistiky ve výrobním podniku
BODLÁKOVÁ, Alena
Tato diplomová práce se zabývá využitím logistiky ve výrobním podniku Pivovar Protivín a. s. Podává pohled na současnou situaci českých pivovarů ve světě a v České Republice. Mapuje trendy posledních let v pivovarnictví a také, jak se na tomto odvětví podepsala hospodářská krize. Jsou zde prezentovány hospodářské výsledky Pivovaru Protivín, které srovnávám s výsledky pivovaru Svijany. Analyzuji distribuci produktů Pivovaru Protivín. Za tímto účelem jsem provedla časový snímek rozvozu piva. Dále jsem se zaobírala problematikou obalového hospodářství v protivínském pivovaře. Pro pivovary je specifická složitá a nákladná zpětná logistika vratných obalů. Pokouším se zjistit, zda by nebylo pro protivínský pivovar vhodné začít vyrábět pivo v PET lahvích. Snažím se stanovit úroveň služeb poskytovaných odběratelům protivínského piva. Podle výsledků uvedených v této práci, mají největší požadavky na služby poskytované pivovarem odběratelé působící v gastronomii. Na základě dotazníkového šetření a následných rozhovorů s hostinskými byly sestaveny standardy poskytování služeb v pivovarnictví. Navrhuji možnosti zlepšení, které by měly vést k úsporám, pružnějším činnostem nebo ke konkurenčním výhodám pivovaru a celé skupiny K Brewery.
Využití logistiky ve výrobním podniku
BODLÁKOVÁ, Alena
Tato bakalářská práce se zabývá využitím logistiky ve výrobním podniku Městský pivovar PLATAN s. r. o. Podává pohled na současný stav spotřeby alkoholických i nealkoholických nápojů v České republice, kde je patrný trend rostoucí spotřeby nealkoholických nápojů a nealkoholických piv. Pivo má na spotřebě alkoholu v Čechách největší podíl. Dále je zde prezentována strategie pivovaru Platan, která by měla být taková, aby vedla alespoň k udržení pozice na trhu, které podnik dosáhl. Pro zjištění pozice pivovaru na trhu byla provedena analýza konkurenčního prostředí.Tato práce také popisuje materiálový a informační tok v podniku. Materiálový tok je popsán z hlediska vstupů, vlastní výroby, výstupů a zpětné logistiky. Podle výsledků uvedených v této práci, mají největší požadavky na služby poskytované pivovarem odběratelé působící v gastronomii. Na základě dotazníkového šetření byly sestaveny standardy poskytování služeb v pivovarnictví. Na závěr bylo zkoumáno zajištění distribuce a byla posouzena možnost využití vlastní dopravy ve srovnání s dopravou externí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.